November 24, 2017

Heart Valve Disease

The heart has 4 valves. If one or more of the heart valves do not work well, you may experience stroke or angina.

English

Causes and Symptoms

• Infective Endocarditis – Most healthy people, normal heart is not at significant risk for this heart valve infection. Ereka with rheumatic fever, with scarring, or inherited heart disease, may be affected by the disease.
  • Oral surgery or surgery involving the mouth, bladder, prostate, or female pelvic organ increases the risk of this infection.The disease may also occur in drug addicts who inject their drugs through their veins using unsterilized needles, even if they have normal heart valves.
  • Patients who have the disease may feel fever, weak lethargy, night sweats, cold, and joint inflammation.
  • In patients where the disease develops slowly, symptoms may include rapid heartbeat, enlarged spleen, various rashes or skin spots, and heart murmurs.
  • Rheumatic fever – This is due to an allergic response to certain types of streptococcal bacteria. If this happens, it may be more common in children with untreated streptococcal infections.
  • Chronic rheumatic heart disease can result from only one or more rheumatic fever attacks.
  • Symptoms of rheumatic fever include fever, joint pain, and either a bump under the skin or a redness on the skin.
  • Other heart valve disease – With aging, calcium kumplan causes thickening and leakage of the heart valve. Heart attacks can also damage the structure of the mitral valve, and certain connective tissue disorders such as Marfan syndrome and myxomatous degeneration, may also adversely affect heart valves.

Medical Treatment : Ozone therapy and Acupuncture

(Bahasa Indonesia)

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Penyakit Katup Jantung

Jantung memiliki 4 katup. Jika satu atau lebih dari satu katup jantung tidak bekerja dengan baik, Anda dapat mengalami stroke atau angina.

Penyebab dan Gejala

• Endokarditis Infektif– Sebagian besar orang sehat, jantung normal tidak beresiko signifikan untuk terkena infeksi katup jantung ini. Ereka dengan demam reumatik, dengan luka parut, atau penyakit jantung keturunan, mungkin terkena penyakit ini.
  • Bedah mulut atau operasi yang melibatkan mulut, kantung kemih, prostat, atau organ pelvis wanita meningkatkan resiko infeksi ini. Penyakit juga mungkin terjadi pada pecandu obat yang menyuntikan obat melalui vena mereka menggunakan jarum tidak steril, bahkan jika mereka memiliki katup jantung normal.
  • Pasien yang memiliki penyakit mungkin merasakan demam, lemah lesu, berkeringat malam, kedinginan, dan inflamasi sendi.
  • Pada pasien dimana penyakit ini berkembang perlahan, gejala mungkin meliputi detak jantung cepat, pembesaran limpa, berbagai ruam atau bintik kulit, dan murmur jantung.
  • Demam reumtik– Ini diakibatkan respon alergi pada tipe tertentu bakteri streptokokal. Jika ini terjadi, ini mungkin sering terjadi pada anak yang mengalami infeksi streptokokal yang tidak diobati sepenuhnya.
  • Penyakit jantung reumatik kronik dapat diakibatkan dari hanya satu atau beberapa serangan demam reumatik.
  • Gejala demam reumatik meliputi demam, nyeri sendi, dan baik benjolan dibawah kulit atau timbulnya kemerahan pada kulit.
  • Penyakit katup jantung lainnya– Dengan penuaan, kumplan kalsium menyebabkan penebalan dan kebocoran katup jantung.
  • Serangan jantung dapat juga merusak struktur katup mitral, dan gangguan jaringan konektif tertentu seperti sindrom Marfan dan degenerasi myxomatus, dapat juga berlawanan mempengaruhi katup jantung.

Pengubatan : Ozon dan Akupuntur Terapi

Posted in Health, News by BHCC Clinic | Tags: , ,