Bradycardia

November 18, 2017

Bradycardia

Bradycardia is a medical term for a slow heartbeat. This happens when the heart muscles get tired. Pacemakers that are installed in the heart can re-spur the heart rate is weakened.

Bradycardia is a condition in which the patient’s heart beats slower than normal. Generally, the normal heart rate in adults at rest is 60 to 100 times per minute. While the heart of patients with bradycardia beats below 60 times per minute.

In some people, slow heartbeat does not cause medical problems. But in some others, bradycardia can be a sign of a disruption of the electrical system of the heart.

Bradycardia can be a serious disease, can even cause death, if the heart can not pump enough oxygen to the body. In some cases, bradycardia may show no symptoms or complications whatsoever.

Symptoms of Bradycardia

Symptoms are something that is felt and told by the sufferer. If bradycardia causes oxygen supply to the body and brain is not enough, then the sufferer usually feels some of the following symptoms:

• Fainting.
  • Dizziness.
  • Memory disorders.
  • Limp.
  • Shortness of breath or shortness of breath.
  • Difficult to concentrate.
  • Chest pain.
  • Confusion.
  • Easy fatigue during physical activity

Causes of bradycardia

Something that interferes with electrical impulses controlling the tempo of the heartbeat will be the cause of bradycardia.

Many things cause the disorder, some of which are:

• Electrolyte imbalances of the body needed to generate electrical impulses.
  • Hypothyroidism.
  • Damage to heart tissue due to age, heart attack, or certain diseases.
  • High blood pressure or hypertension.
  • Cardiac abnormalities at birth.
  • Infection of heart tissue.
  • Complications at heart surgery.
  • Recurrent respiratory distress during sleep.
  • Inflammatory diseases, such as rheumatic fever or lupus.
  • iron accumulation in organs.
  • Drugs.
  • Disorder of sinus stains, heart electrical source.
  • Heart block. Conditions in which the disruption of the flow of electricity that controls the heart rate.

Medical Treatment : Ozone therapy , EECHP and Acupuncture

Bradikardi

Bradikardia adalah istilah medis untuk denyut jantung yang lambat. Hal ini terjadi ketika otot-otot jantung lelah. Alat pacu jantung yang dipasang di jantung dapat kembali memacu denyut jantung yang melemah.

Bradikardia adalah kondisi di mana jantung penderita berdetak lebih lambat dari kondisi normal. Umumnya, detak jantung normal pada orang dewasa saat beristirahat adalah 60 sampai 100 kali per menit. Sedangkan jantung penderita bradikardia berdetak di bawah 60 kali per menit.

Pada beberapa orang, detak jantung yang lambat tidak menyebabkan masalah medis. Namun pada sebagian orang lainnya, bradikardia bisa merupakan tanda adanya gangguan sistem kelistrikan jantung.

Bradikardia bisa menjadi penyakit serius, bahkan bisa sebabkan kematian, jika jantung sampai tidak bisa memompa oksigen yang cukup ke tubuh. Pada beberapa kasus, bradikardia bisa tidak memperlihatkan gejala atau komplikasi apa pun.

Gejala Bradikardia

Gejala adalah sesuatu yang dirasakan dan diceritakan oleh penderita. Jika bradikardia sampai menyebabkan pasokan oksigen ke tubuh dan

otak tidak cukup, maka penderita biasanya merasakan beberapa gejala-gejala berikut ini:

• Pingsan.
  • Pusing.
  • Gangguan ingatan.
  • Lemas.
  • Napas pendek atau sesak napas.
  • Sulit berkonsentrasi.
  • Sakit pada dada.
  • Kebingungan.
  • Mudah lelah saat beraktivitas fisik

Penyebab Bradikardia

Sesuatu yang mengganggu impuls listrik pengontrol tempo detak jantung akan menjadi penyebab bradikardia. Banyak hal yang menyebabkan gangguan tersebut, beberapa di antaranya adalah:

• Ketidakseimbangan elektrolit tubuh yang dibutuhkan untuk menghasilkan impuls listrik.
  • Hipotiroid.
  • Rusaknya jaringan jantung akibat usia, serangan jantung, atau penyakit tertentu.
  • Tekanan darah tinggi atau hipertensi.
  • Kelainan jantung saat lahir.
  • Infeksi pada jaringan jantung.
  • Komplikasi saat pembedahan jantung.
  • Gangguan napas berulang saat tidur.
  • Penyakit inflamasi, seperti demam rematik atau lupus.
  • Penimbunan zat besi pada organ tubuh.
  • Obat-obatan.
  • Gangguan pada noda sinus, sumber kelistrikan jantung.
  • Blok jantung. Kondisi di mana terganggunya aliran listrik yang mengendalikan denyut jantung.
Posted in Health, News by BHCC Clinic | Tags: ,